İPTAL VE  İADE ŞARTLARI

 

GENEL

 

Alıcı üye, web sitesi üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiği takdirde, mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş sayılır.  

Alıcılar, satın aldıkları ürünün satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki diğer yasalara tabidir.

Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücretleri alıcı tarafından ödenecektir.

Satın alınan her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydı ile alıcının gösterdiği adresteki bulunan kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre içinde ürün teslim edilmez ise, Alıcı sözleşmeyi sona erdirebilir.

 

CAYMA HAKKI

Türk Ticaret Kanunu 06.03.2011 tarih 27866 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren “Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmeliğin” 15. Maddesi ile cayma hakkının istisnaları düzenlenmiştir. Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği Madde 15;’’  (1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.’’ Şeklindedir. 

h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

ı) (Ek:RG-23/8/2022-31932)(2) 13/10/1983 tarihli ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununa göre tescili zorunlu olan taşınırlar ile kayıt veya tescil zorunluluğu bulunan insansız hava araçlarına ilişkin sözleşmeler.

i) (Ek:RG-23/8/2022-31932)(2) Tüketiciye teslimi yapılmış olan cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara ilişkin sözleşmeler.

j) (Ek:RG-23/8/2022-31932)(2) Canlı müzayede şeklinde açık artırma yoluyla akdedilen sözleşmeler.

k) (Ek:RG-23/8/2022-31932)(2) Tanıtma ve kullanma kılavuzunda satıcı veya yetkili servis tarafından kurulum veya montajının yapılacağı belirtilen mallardan kurulum ya da montajı yapılanlara ilişkin sözleşmeler.

 

İşbu Yönetmeliğin 15.maddesinin c ve ç bendi uyarınca, www.glories.com.tr web sitesi üzerinden satışı gerçekleştirilen gıda ürünlerinde cayma hakkı bulunmamaktadır.  Ancak siparişin henüz sevkiyatı yapılmamış ise sipariş iptal edilebilir ve bu durumda da sipariş bedeli en fazla 10 iş günü içerisinde hesaba iade edilir.

 

İADE ŞARTLARI VE İADE TALEBİ 

Mal / ürünün, ambalaj ve içeriğinin kargoda  hasar görmesi halinde veya son kullanım tarihinin geçmiş olması halinde alıcı cayma hakkına sahiptir. Alıcı cayma hakkını ürünün kendisine tesliminden itibaren 14 (on dört)  gün içinde kullanabilir. Kusurlu ürün nedeniyle iade hakkının kullanılması ise ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış ve ürünün kullanılmamış olması şartına bağlıdır.

İade edilmek istenen ürün / ürünler ayıplı ise ürünü kargo görevlisi yanında kontrol edilerek tutanak tutulması ve teslim alınmaması gerekmektedir. Bu takdirde kargo ücreti firma tarafından karşılanmaktadır. Diğer durumlarda ise kargo ücreti ALICIYA aittir.
  

Lütfen iade işlemi için, ürünü göndermeden önce [email protected] adresine, iade nedeniniz ile iade etmek istediğiniz ürün bilgisini, eğer ürün kırılmış / bozulmuş ise ürün görseli ile birlikte mail olarak gönderiniz. Ürünler mutlak suretle orijinal kutu/ambalajı ve faturası ile birlikte iade edilmelidir.  

İade edilen ürünler iade şartlarına uyduğu takdirde, geri ödemeler ürün tarafımıza ulaştıktan sonraki 10 iş günü içerisinde iletilmektedir.

 

cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR
Çerez Kullanımı

Sizlere en iyi alışveriş deneyimini sunabilmek adına sitemizde çerezler(cookies) kullanmaktayız. Detaylı bilgi için Çerez Poltikamızı inceleyebilirsiniz.